Skadet eller forsinket bagasje
Hvis du er uheldig og bagasjen din har blitt skadet eller at den ikke kommer frem ved ankomst til flyplassen, skianlegget eller ved hjemkosten, skal du rapportere dette direkte til flyselskapet.
Deretter skal du utfylle en PIR (Property Irregularity Report), som brukes i forbindelse med et eventuelt internasjonalt søk etter bagasjen din, eller som dokumentasjon for skadens omfang i forbindelse med en forsikringssak. Vær oppmerksom på at det er ditt ansvar at denne rapporten blir fylt ut.
Dersom du ikke har kjøpt reiseforsikring henviser vi til innboforsikringen din. Det er også mulig å stille erstatningskrav direkte til det gjeldende flyselskapets kundeservice.
Flyforsinkelse
Forsinkelser kan skje og kan skyldes tekniske feil, værforhold eller overbelastning av lufttrafikken. Eventuelle tilkoblede fly er på ditt eget ansvar.
I tilfeller av forsinkelse skal du følge informasjonen som du får av flyselskapet eller flyselskapets representanter. Nortlander har ingen representanter på de norske/danske/svenske flyplassene.
Du står selv som den reisende for utgifter til taxi dersom du kommer for sent til flyet-, toget-, eller bussforbindelsene dine, med mindre forsinkelsene skyldes en feil som Nortlander har ansvaret for i følge reisevilkårene.