Velkommen hjem fra Alpene!

Velkommen hjem fra skiferien din med Nortlander!

Vi håper at du har hatt en fantastisk tur til Alpene og at du ses i løypen igjen neste vinter- eller hvem vet, kanskje ses vi allerede igjen til en kort skitur denne sesongen?

 

Her har vi samlet svarene på de vanligste spørsmålene fra tidligere gjester etter de kom hjem fra skiferien. Finner du ikke svaret på det du lurer på, kan du ringe oss på telefon +47 239 63 386.

Ofte stilte spørsmål

Reklamasjon

Har ikke skiferien din levd helt opp til forventningene?

Vi beklager dersom det er noe på skiferien din som ikke har levd opp til forventningene dine.

Skulle en slik situasjon oppstå er det viktig at du kontakter personalet vårt på destinasjonen umiddelbart slik at vi kan hjelpe deg. Det er ingen grunn til at ferien din skal bli ødelagt over feil eller mangler som vi kan løse på destinasjonen med det samme.

Hvis du venter med å sende en reklamasjon til du kommer hjem fra skiferien, har vi ingen mulighet til å gjøre situasjonen bedre.

Du er alltid velkommen til å kontakte oss etter skireisen hvis du ikke synes at skiferien din har levd opp til forventningene dine. 

Fyll ut formularen nedenfor, så vil vi komme tilbake til deg så raskt som mulig.

Sykdom, skade & tyveri

Har du blitt syk, skadet deg eller har du vært utsatt for tyveri på skiferien?

Gjelder reklamasjonen din sykdom, skade eller tyveri, skal du kontakte ditt eget forsikringsselskap.

Har du kjøpt reiseforsikring sammen med skireisen, kan du lese mer om reiseforsikringen her.

EU-forskrift

Er du dekket av EU-forskrift 261/2004 når du reiser med Nortlander?

Du er hos Nortlander dekket i henhold til loven "pakkerejser" da du er omfattet av dette via ditt kjøp hos oss.

Forskrift 261/2004 gjelder kun mellom flyselskaper og passasjerer, så eventuelle krav om kompensasjon etter forskriften bør tas direkte med transportflyselskapet - dessverre kan vi ikke være til hjelp i denne forbindelse. Vi må derfor henvise deg til flyselskapet i henhold til forskrift 261/2004.

Vedrørende flyforsinkelser og ekstrautgifter knyttet til en forsinkelse som forsikringsselskapet ditt ikke dekker, kan du fylle ut skjemaet nedenfor.

Sørg alltid for å legge ved vedlegg, kvitteringer, PIR-rapporter, bilder og mer hvis mulig.

Flyreisen

Er bagasjen din blitt skadet eller forsinket, eller er flyet ditt forsinket?

Skadet eller forsinket bagasje

Hvis du er uheldig og bagasjen din har blitt skadet eller at den ikke kommer frem ved ankomst til flyplassen, skianlegget eller ved hjemkosten, skal du rapportere dette direkte til flyselskapet. 

Deretter skal du utfylle en PIR (Property Irregularity Report), som brukes i forbindelse med et eventuelt internasjonalt søk etter bagasjen din, eller som dokumentasjon for skadens omfang i forbindelse med en forsikringssak. Vær oppmerksom på at det er ditt ansvar at denne rapporten blir fylt ut. 

Dersom du ikke har kjøpt reiseforsikring henviser vi til innboforsikringen din. Det er også mulig å stille erstatningskrav direkte til det gjeldende flyselskapets kundeservice. 

Flyforsinkelse

Forsinkelser kan skje og kan skyldes tekniske feil, værforhold eller overbelastning av lufttrafikken. Eventuelle tilkoblede fly er på ditt eget ansvar.  

I tilfeller av forsinkelse skal du følge informasjonen som du får av flyselskapet eller flyselskapets representanter. Nortlander har ingen representanter på de norske/danske/svenske flyplassene. 

Du står selv som den reisende for utgifter til taxi dersom du kommer for sent til flyet-, toget-, eller bussforbindelsene dine, med mindre forsinkelsene skyldes en feil som Nortlander har ansvaret for i følge reisevilkårene. 

 

Glemte ting

Hva gjør du dersom du har glemt noe på skiferien din?

Dersom du har glemt eller mistet noe på skiferien din skal du kontakte personalet vårt på destinasjonen - så vil de forsøke å hjelpe deg. Har du kommet hjem kan du sende oss en mail på info@nortlander.no, så vil vi forsøke å hjelpe deg med å finne tingene dine. 

Vær oppmerksom på at vi ikke har mulighet til å sende glemte saker hjem med flyene våre eller personalet vårt. Du er ansvarlig for kostnaden hvis du vil sendt hjem det du har glemt i Alpene. 

 

Reklamasjonsformular